torsdag 23 juni 2011

En dubbel!


Det var ett tag sedan men nu kände jag för att göra en dubbellayout! Det är lite skrämmande för det blir så mycket yta som ska fyllas men med de underbara Emma's shoppe-papprena från Crate var det inget problem!


Jag började med att tänka ut en design och så gjorde jag en tjock ram med den läckra röda "Fired brick" Distress stains för att hålla ihop de två papprena, sedan stämplade jag med favoritbården i kanterna, tanken var att ha samma element på vardera sida på diagonalen.


Bakgrunden gjorde jag genom att skvätta med vit akrylfärg på det fina pappret med trämönster och skar till två lika stora bitar till var sida, satte dit ett par bårder, stickers och bokstäver, även de från Crate.


Jag klippte även till ett par olika stora remsor och vimplar till en banner:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar