torsdag 24 januari 2013

Så här skapar jag!

För det mesta tänker jag inte så mycket på hur jag gör när jag skapar kort utan slänger mest på grejer men andra kanske undrar hur det egentligen ser ut så jag fotade processen till två kort. Min utgångspunkt var de fina journalinglapparna som i sig innehåll en hälsning och sedan matchade jag ihop dekorationer och papper till dem.




Så här blev kort nr 1 till.


Först väljer jag ut vad jag vill ha med på kortet och tar fram allt jag behöver.


Sedan placerarjag ut det ungefär som jag vill ha det.



Sedan fäster jag ihop de olika pappren och journalinglapparna för sig, detta för att jag ska kunna fästa mina brads igenom de papprena och inte behöva ha dem på insidan av kortet. Jag valde också att sätta en bård under papprena, den klistrar jag dit nu.


Till sist fäster jag alltihopa på kortet och dekorerar med blommor, knappar och bling.



mitt nästa kort blev till på liknande sätt.


Först lägger jag ut allt som jag vill ha det...ungefär!


Sedan ville jag ju ha ett matchande papper under lappen så jag limmade ihop dessa två.


Sedan fäste jag brads och dekorationer på de ihoplimmade papprena och fäste en bård på kortbasen.


Till sist satte jag dit allt på kortbasen och dekorerade ytterligare med band och blommor.


Allt material från Scraplagret!



1 kommentar:

  1. Lika fina kort som vanligt :) Grymt snygga! Kul att se hela processen också från början till slut.

    SvaraRadera