tisdag 8 december 2009

Presentpåsar!

I helgen gjorde jag ett par presentpåsar - åh, va kul det var! Jag ska fylla dem med den godaste fudge jag någonsin ätit!


Närbilder, beskrivning och vad jag använt hittar du i Brunson's blogg.


Receptet på fudge hittar du HÄR!!
Till cirka 60 st behöver du:
1 burk kondenserad mjölk
300g mörk choklad
200g mjölkchoklad
2 dl valnötter
1 tsk salt
1 msk smör
*Rosta nötterna i ugnen, cirka 175 grader i tio minuter.
*Lägg smöret och saltet i en bunke, blanda i nötterna och rör tills smöret smält.
*Smält den kondenserade mjölken och chokladen i vattenbad, rör om då och då. När det smält och blir en krämig smet blandar du i nötterna.
*Bred ut smeten på ett smörpapper eller en form på 20x20 cm, ställ i kylen minst en timme.
NJUT!
Kom ihåg att spara några till din presentpåse! :D

2 kommentarer:

  1. Vilka söta påsar! Ska ta och testa det receptet med!

    SvaraRadera
  2. Massor av härlig inspiration! Och tack för receptet! =) Det måste jag nog testa! lätt gott!

    SvaraRadera