måndag 30 april 2012

Kortskissen # 173

En härlig skiss denna vecka hos Kortskissen som inspirerade massor, och JA, jag har gjort många tolkningar! Här är den fina skissen som Monnah gjort:


Mitt skapande började med den här enkla tolkningen där jag bara tog ett fint blommigt papper som bakgrund tillsammans med en klisterlapp med hälsningen:


Jag tyckte att det blev lite tråkigt och ville utveckla tanken lite så jag tog en remsa med cyklar och klippte till kanterna lite, splattade lite med mist på bakgrundspappret och flyttade ner hälsningen till nederdelen av kortet istället, då blev det så här:


Jag tänkte att jag ville ha en mittbit som på skissen där bannern med hälsningen går ut över kanterna och hittade en fin tag i min Studio calico-låda och använde den, här blev det rödrosa toner tillsammans med kraft - det är snyggt det! Här blev det dessutom utan hälsning, sådana kort är super att ha på lager!


Till sist inspirerades jag av hjärtanen på skissen och klippte till en bit kraft som jag överöste med små hjärtan, till bakgrunden använde jag ett prickigt vellumpapper men jag ville ha något mer där bakom så jag stansade ut små hjärtan och la dem mellan lagren, just här ser det mest ut som röda små blobbar men effekten i verkligheten blev ett shakerkort med hjärtan - så det så! 


Det här var så kul och jag kan nästan lova att det är så här måndagarna kommer att se ut framöver! De andra tjejerna har så klart tolkat skissen på sitt sätt och dem hittar du som vanligt hos Kortskissen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar