onsdag 28 april 2010

Med kepsen på sné

En av de svåraste utmaningarna på Magda's feber var just denna med foto i fokus - dels inspireras av ett skivomslag med Alcazar, dels dskulle man använda melerat eller enfärgat papper som bas och göra sin egen bakgrund.

Jag gick loss med de fina wellpappstjärnorna som mall och mistade med brons, sedan stämplade jag en massa fläckar här och där som jag embossade i vitt samt ett par rinnande hjärtan i guld. Av skivomslaget inspirerades jag av just stjärnor och filmstrip.

LO'n handlar om min snygga tonåring (sötnosen till höger ;D) som absolut inte vill vara med på bild, jag har knappt några normala bilder på honom sedan han fyllde 13 för ett år sedan. Så en dag förra sommaren fick jag äntligen ta ett par bilder för hans kompis var mer än villig. På bilden håller de som bäst på att fixa till kepsarna!

Oh, just det,pappret är BoBunny's Mamarazzi stripe, stjärnorna från inkido, bokstäverna Cosmo cricket och journaling lappen från Pink paislee, filmstrippen är K&Co tror jag, fotohörnen från mina gömmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar