onsdag 3 augusti 2011

I min trädgård



..blandas självsådda perenner som återkommer varje år tillsammans med fådda och köpta blommor i alla rosa, lila, vita och röda nyanser. Är det något som är sommar på riktigt för mig är när jag går ut och plockar en bukett blommor i min egna trädgård! 


Här har jag använt härliga Maja design's fina "läsa en bok i hänmattan" och så rev jag ut en knotig fyrkant av omslagswellpappen som Emma alltid förpackar alla paket i, först kladdade jag rikligt med Picket fence Crackle paint tvärs över wellpappen.



Jag gjorde mig en egen blomma av ett fransigt band som jag rullade ihop med dubbelhäftande tejp och smyckade med en söt pärlstjärna och Tim Holtz Baubles.


Ett par vimplar fick förstås vara med för just nu har jag en otrolig förälskelse på vimplar!! Dessa Maya Roads vimplar målade jag också med vit crackle paint och smyckade med en söt metallfjäril och en hjärtpin där jag knipsat av pinnen! 



Till sist en matchande tyllfjäril (som fotomatta använde jag förpackningen från Prima där fjärilen satt!) 
och små chipboardfjärilar från Bobunny och titeln med fina bokstäver från Sassafras på tillverkarremsan och en fin vit spets som bakgrund. 




Allt material från Scraplagret!

Vi är på semester men kommer hem om ett par dagar och då ska jag försöka knipa åt mig lite ny scraptid under min sista semestervecka - tusen tack för titten och era gulliga kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbart romantisk LO!
    Ljuvliga färger.....du är så duktig!
    Ha det gott/sussa

    SvaraRadera