lördag 12 maj 2012

Resedrömmar


De urläckra papprena från Graphic45's Tropical Travelogue, som Emma på Scraplagret fått in, har ett alldeles underbart färgtema i härliga gröna, blå, och orange toner - Mumma! Se bara:


Jag har mistat ett träalbum med Glimmer mist i och jag använde en mask för att få lite kontraster. Träalbumet suger åt sig färgen och det blir ett tjockt fint, glittrande lager med färg! Temat för mitt album fick så klart bli reserelaterat: ett album med alla mina resedrömmar, eftersom det följer med små ringar så kan man själv lägga till hur många sidor man vill efterhand! I nuläget har jag bara dekorerat pärmarna och pärminsidan:


Med albumet följer 6 ark i styv, vit kartong som jag klädde in med papper ur serien. Framsidan valde jag att dekorera med utklippta bilder, frimärken och tags ur de olika pappren, cherry blossoms och hydrangeas och alfabetsstickers.


Banners i lager med grönt band och en canvasfjäril med gul Glimmer mist, under skymtar ett sött tårtpapper.


1 kommentar: