måndag 24 september 2012

Kortskissen #186

Måndag igen och en ny härlig skiss att inspireras av hos Kortskissen, denna vecka är skissen skapad av Peterlina


Jag blev sugen på att börja på allvar med julkorten så fram med fina nyinköpta MME, all is bright - helt underbar julserie och det flöt på och blev två kort efter skissen. Det första följde jag skissen ganska exakt och använde en pärlswirl och en klisterlapp som jag stämplade hälsningen på, tyvärr flöt bläcket ut och jag insåg i efterhand att jag skulle embossat den eller nå't för det här blev ju inte så snyggt! 


Till det andra kortet körde jag lite mer fritt och skapade ett blickfång på samma plats som snirkeln på skissen med hjälp av snöre, ett utklippt motiv och snöflingor som faller! *gillar*


Har du börjat med julkorten än? Det finns så många fina julserier i år och jag är sugen på att köpa fler ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar