onsdag 5 september 2012

Minialbum


De gröna, gula och blå färgerna i serien This&that Charming inspirerade mig till att göra ett dragspelsalbum om min yngste sons alla fantastiska egenskaper!

Det är busenkelt att göra ett sådant här album: jag skar till två bitar 30 x 7,5 cm, vek varje papper i fyra delar, vid 7,5 cm, limmade ihop de vikta pappren med varandra. Sedan är det bara att börja dekorera!

På framsidan öste jag på med klisterlappar på ett underbart, gult papper, en del av en blomma, ett band löper under pappret för att kunna knyta ihop albumet.

Sedan har jag dekorerat varje sida med journalinglappar, klisterlapparoch olika papper ur serien. Mina foton är alla likadana för fokus för albumet är ju inte fotona utan egenskaperna hos min son. Ett perfekt sätt att använda upp alla de där små skolfotona som man aldrig vet var man ska göra av!

Allt material hittar du hos Scraplagret!


1 kommentar: