lördag 22 december 2012

Vik en ask till jul!

Nu har jag gjort ett par supersöta askar som dessutom är busenkla att göra, bara att skriva ut den här mallen och följa min beskrivning här nedan, häng med!


1. Skriv ut mallen på baksidan av det papper du vill använda.

2. Skär och klipp längs konturlinjerna samt de streckade linjerna för stängningsanordningen.

3. Vill du stämpla asken råder jag dig att göra det nu, innan du limmar ihop den. Jag använde det superläckra embossingpulvret "snowflake"!

Ovan ser du hur det ser ut innan och så här blir det när man embossat, så effektfullt!

4. Vik nu ihop asken, börja med att vika till alla kanter och limma sedan fliken, fäst och låt torka.

5. Nu limmar du ihop botten, vik in de kortare flikarna och limma de längre, en och en, omlott över varandra och låt torka.

6. Nu är det bara att stänga asken och börja dekorera!


Jag använde stora blingstenar, vita blommor och glitterband, det räckte liksom så!

Längs kanterna strök jag lätt med silverfärgad stämpeldyna. Den här asken får min äldsta son fylld med ihoprullade sedlar!
Jag gjorde en ask till, den har jag låtit gå i röda, biege och guldiga toner. Papprena till de båda askarna är från Pion designs fina julpapper som du hittar hos Scraplagret.

Utklippta detaljer, röd/vitt snöre, utstansade julblommor som jag färgat in med bronsfärgad distress stain. Den här asken får dottern med en efterlängtad hemnyckel i!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar