torsdag 13 december 2012

Enkla julkort

o/¨ Natten går tunga fjät, runt gård och stuva..o/¨ 

Lucia idag hörrni! och vad passar väl bättre än att göra lite julkort en dag som denna?! Snart är det dax att få iväg dem, allra senast i mitten av nästa vecka för att de säkert ska komma fram till jul, jag skickar oftast i vanliga lådan och det brukar gå bra även efter den 16:e, men det är ju synd att chansa! Mina julkort för i år blev enkla men ser ändå välarbetade ut med en mix av stämplar och utklippta motiv.


Som ni ser har de alla samma design men i olika färgställningar och med olika dekorationer, alla har ett mönstrat papper i botten, de jag använt kommer från Pion design's underbara julserie Väntan på tomten II, som du hittar hos Scraplagret och nästa lager är ett slätt cardstock där jag färgat in kanterna med distress inks.


Utklippta änglar, stämplade stjärnor i silver, dekorerade med strasstenar i blått, som avslut lite glitter, stickers från Tim Holtz.


Nästa kort går i rött och guld:


Samma utklippta änglar, här har jag stämplat med guld och använt röd/vitt snöre och vackra blommor. Både blommorna och änglarna har fått både guldfärg och guldstickles på sig!



Det sista kortet har en tradionell tomte och granar, till och med stämpeln handlar om våra fina granar!


Bandet i grönt och vitt passade så bra till, stämpeln är en ny favorit och de söta trägranarna som är lika fina naturella som här med guldfärg:



1 kommentar:

  1. Superfina! lagom dekorerade för att få plats i kuverten...:-)
    Kram
    //cattie

    SvaraRadera