lördag 14 augusti 2010

Hjärtliga gratulationer!

Min underbara DT-mamma Emma på Scraplagret är en mästare på att matcha papper och dekorationer! Det är julafton när ett nytt DT-paket dyker upp! De härliga papprena från Maja Design är som gjorda för att scrappa sommarens foto eller varför inte kort till sommarens födelsedagsfirare? Här har jag använt det fina "Klarblå Himmel" med söta blommor i blått och gult på baksidan.



Härligt blå cardstock och en panel med beige cardstock fick göra bakgrunden. Dekorerat med fin spets, ett rutigt band, minirosor och de härliga tygblommorna från Prima och en söt pin. Allt material från Scraplagret, så klart! 


Tagen gjorde jag själv genom att stämpla med den söta gratulationsstämpeln från Vilda Stamps på ett Magnolia-papper. Jag stansade ut hörnen med en hålslagare och drog sedan streck runt om med en brun penna. Till sist dekorerade jag med lite bling.

5 kommentarer:

  1. Det kortet blev i vilket fall JÄTTESNYGGT!

    Jag gillar detaljen med hålen på den lite annorlunda tagen och med en text på - det blev verkligen ett lyckat kort!!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Ett jättehärligt somrigt kort!!
    /Pillan

    SvaraRadera
  3. ljuvligt!! Tagen var fin,fint med lite sådär intryckt text i bakgrunden. Gillade de blommiga pappret..kram

    SvaraRadera
  4. så vackert - blir klart frestad att skaffa ett sådant kit :)
    men så ska man ju skaffa lite av din talang också förståss

    SvaraRadera