fredag 30 juli 2010

Inte utan min badring!


Den här sommaren hade jag hoppats att min yngsta son, snart 5 år, skulle öva på att simma  - men icke! Han vägrar släppa sin badring! Han älskar sin gula badring och har den på sig mest hela tiden dessutom crawlar han riktigt snabbt i vattnet så varför vara utan den?! Det härliga Maja designpappret Sommarens bild passade perfekt till att föreviga detta:


Jag klippte även ut den lilla remsan längst ner med papprets namn och gjorde en liten dekoration av den. Fina blommor med pärlor, en journalingruta och en söt charm fick dekorera den ena sidan av fotot.





Min journalingruta gjorde jag genom att använda ett chipboardhjärta som mask och sedan spraya med gul mist. Sedan ritade jag längs konturerna med en svart penna (det gör ingenting att det blir lite ojämnt - det är bara snyggt!) och sedan gör man linjer på fri hand inuti hjärtat.


 Till sist klippte jag ut ett par solstolar och ett parasoll ur samma papper som jag använde under fotot.


Allt härligt material finns hos Scraplagret och exakt vad jag använt hittar du i bloggen

5 kommentarer:

  1. ÅHHH Nenne du strålar varje gång jag kommer och tittar in!!! Nya saker och nya ideèr varje gång!! Det är en fröjd att få vara med och se på allt underbart du skapar..Kramar om..

    SvaraRadera
  2. Superläcker layout vännen!!! Jag har det där pappret också och det ligger och väntar på att jag ska leka med det - undrar just om jag kan göra det rättvisa på samma sätt som du gjort?!!

    Ja, busy sommar - det har varit dåligt med forumande den senaste tiden... Vi återkommer med full styrka till hösten, eller hur!?

    *kram*
    Tett

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar LO å vilket härligt foto! supernajs!
    kram kram!

    SvaraRadera
  4. Den är så lekfull och härlig den här layouten!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig LO, klart att sonen vill behålla sin härliga badring =). Jättefina och MÅNGA detaljer att titta på.

    SvaraRadera