fredag 14 januari 2011

RAK och våga vara modig!


(bild från Brave girls club - Melody Ross)



För ett par veckor sedan var det Lori på the Nook som nämnde något om online-klasser och vad hon hade anmält sig till, bland annat Soul restoration med Melody Ross. Just då tänkte jag inte mer på det men igår så bara slog det mig att det är ju något sådant jag behöver - att få vara modig och våga vara underbar som Melody säger! Nu är det tyvärr så att klassen har börjat och man kan inte längre anmäla sig men jag tänker göra en liten själrenovering ändå!!


(bild från Brave girls club - Melody Ross)




Idag ska jag gå ut och köpa mig en lite större anteckningsbok, en massa hobbyfärger, något typ av gesso (helst mod podge men har ingen aaaning om vart man får tag på det!) och sedan tänker jag starta med min Art Journal som jag så länge velat starta med...nu kan jag undra - vad är det som håller mig tillbaka?!

Tiden? Ja, men det handlar om prioritering!

Platsen? Ja, scrappar man vid köksbordet och man nu har fått för sig att börja måla och kladda än mer med färg än jag tidigare gjort så kan man ju tycka att det blir lite struligt! För att inte tala om att jag inte har någonstans där härligheten kan ligga och torka!? Men, jag tänker göra det ÄNDÅ! Jag tänker SKAPA mig plats!

Modet? Nu har jag fått modet att börja, eller kanske lilla knuffen i ryggen skulle man väl kunna säga! och det tack vare Brave Girls Club! Inspirerande, upplyftande, bejakande och alldeles underbart livsiktigt! Är du också modig och vill fortsätta vara den bästa du kan vara? Då tycker jag att du ska gå med i Brave Girls Club! Vi kan vara vänner :)

(bild från Brave girls club - Melody Ross)

Apropå att du rockar så är jag sååå tacksam för era fina kommentarer, jag blir så glad varenda gång jag ser en ny kommentar! Och jag har ju utlovat en liten RAK till en av er som kommenterade mina Kortfavoriter 2010, 14 fina, härliga, goa kommentarer blev det! och nu har jag plockat ihop en alldeles underbar liten sötis till DIG!

Vem då?! Jo....

Random.org har lottat #8:

Scrapanna sa...


Gott Nytt År! Min favorit är kort nr 9. Lycka till med färgläggandet.
1 januari 2011 11:29

GRATTIS!!! Maila din adress till nennelinden @ gmail.com så lägger jag lilla paketet på lådan snarast!



2 kommentarer:

  1. Ser superinstressant ut!! Jag har länge funderat på att gå en onlinekurs och det här såg spännande ut. Ska bokmärka sidan för framtiden... ;)

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Måste rekommendera http://donnadowney.typepad.com/. Hon inspirera varje onsdag med sin Art Journal!!

    Trevlig helg!
    kram

    SvaraRadera