måndag 14 juni 2010

Kort med ficka

I år för fröknarna på dagis söta kort med ficka, ena sidan med en liten hälsning och andra sidan med en lott!



Jag har använt October afternoons papper som är såå himla läckra till sommarkort, tillsammans med journalingstickers och bokstäver från samma serie och en Jenni Bowlin-fjäril gick det superlätt att dekorera korten.


Fickan gjorde jag genom att skära till korten cirka 8 cm längre än de skulle bli (10 x 15 cm), sedan vek jag upp den sista biten, vek ner en liten kant lite snett och innan jag limmade fast den uppvikta kanten/fickan så sydde jag snabbt fram och tillbaka på symaskin (OBS! Detta måste göras innan du viker "upp" fickan annars blir det lixom ingen ficka!!)


En journalinglapp med en hälsning och lotten får plats i andra fickan! Hoppas de fina, underbara får en skön sommar!




4 kommentarer:

  1. Var du också där!!!! =D Tänk om vi hade vetat detta så kanske vi kunde ha setts...om det nu hade gått.. ;) men ändå.

    Snygga kort har du gjort!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. oo va söta.. o visst är jag bra på att tipsa ? =)

    SvaraRadera
  3. Super bra tips!!! Har smått panik {igen} vad jag ska hitta på till alla fröknarna!!! Kram Alexandra

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé med fickan! Kononsnygga kort som du har gjort. Kan tänka mig att fröknarna blev glada, det hade jag blivit :)

    SvaraRadera