tisdag 8 februari 2011

Carl Julius David


När jag fick hem de fina Pink paislee papprena från Scraplagret visste jag precis vad jag skulle göra! Jag ville scrappa ett par layouter om/med min äldste son! Han fyller 15 i år och sedan ett par år har han kategoriskt vägrat vara med på bild (och helst vill han störa överhuvudtaget när jag ska fota!) men ett par bilder finns det faktiskt på honom, som till exempel det här från vårt bröllop i höstas:


Jag började med att mista pappret med svart mist och att stämpla med favoritstämpeln "Border" längs kanterna. Sedan skar jag ut remsor här och där som jag vek upp kanterna lite på och fäste sedan lite av det röda pappret bakom. 


Jag stämplade på det röda pappret och även under, på den vita cardstocken, med den fina brevstämpeln från Crafty individuals. En remsa tejp och småbokstäver tillsammans med en läcker kvist och skimrande brads som enda dekoration. 


Jag hade så mycket att säga om Julius namn och vad de betyder för mig och var han fått alla namn ifrån men det passade inte in på den enkla, stilrena designen så jag skrev min journaling på baksidan! 




10 kommentarer:

  1. Såå fint! Blir coolt med remsorna i pappret.

    Och SNYGG ny header! Den känns väldigt mycket du, jättefin!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. WOW ! Så himla, himla snyggt med de utskurna remsorna ! Måste testas någon gång....

    SvaraRadera
  3. Håller med, det var supersnyggt med de utskurna remsorna! Ska oxå testa nån gång... :)

    SvaraRadera
  4. OMG!!Vad mycket snyggt du har skapat!!! Du är ju bara såååå bra! Fick massor av inspiration nu!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  5. Men, vilken härlig LO! Vad duktig du är :) Blev nästan lite kär i det röda pappret..

    SvaraRadera
  6. sooooo beautiful! Love the tearing!

    SvaraRadera
  7. Så läckert!! Och du, grattis till publiceringen av dina alster i 101 idéer! Vad kul!

    SvaraRadera
  8. Älskar de rivna remsorna! SÅ läckert! Du lyckade verkligen fånga stämningen i fotot... riktigt, riktigt najs!

    SvaraRadera
  9. MÄÄN va fint! LIFTVARNING med stora bokstäver.
    /M

    SvaraRadera
  10. Men shit vilken snygg layout!!!!

    SvaraRadera