måndag 7 februari 2011

Monokromatiska kort


Det blir så läckert med att följa ett färgschema till sina kort eller layouter, monokromatisk färgskala. När jag väl hade börjat kunde jag inte sluta! :) Så här kommer tre olika monokromatiska kort, först ett blått:

Jag har använt papper, klisterlapp och bokstäver från October Afternoon, kanterna har jag färgat in med Fluid chalk för lite extra djup, Band, blommor, pins, pärlor och kristaller i samma färgskala! Den fina, utklippta  fjädern kommer från ett 7Gypsy-papper, härligt att rota runt och leta efter saker som matchar! 


Här kommer ett i bruna toner med OA-papper, Pink paislee-bokstäver, här har jag färgat in kanterna med Chestnut roan-chalk. Söta blommor med halvpärlor och ett par stjärnpins som dekoration.


Bakom papprena har jag stämplat med distressinks för att ge ytterligare djup åt kortet.


Till sist ett i vita toner, vitt är svårt så jag bestämde mig för att silvergrått fick vara med också! Stämplarna i hörnen är embossade med silverpulver och det är mycket ljusare i verkligheten, här ser det nästan svart ut!


Massor av lager på lager papper, Pink paislee's, infärgat med Pumice stone. Halvpärlor, små pärlstjärnor(!), blommor, stjärnpin, minirosor, spets, bradsoch den superläckra knappen fick rama in den runda Grattis-stämpeln

Nu är jag sugen på att göra fler kort i andra färger, rött till Alla hjärtans-dag och ett vårigt grönt skulle vara snyggt! Allt material hittar du hos Scraplagret!

5 kommentarer:

  1. OMG, särskilt det vita var sååå fint! Så Emma har fått hem de där fina stjärnpinsen, då måste jag klicka in där ;)

    Ha en bra dag, kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra kort! :)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. your cards are so gorgeous!

    SvaraRadera
  4. Jag kan verkligen inte det där med monokromatiskt... Försökte en gång, men det är nåt i mig som skriker efter en färgklick som bryter av :-) Dina är dock superfina! Fattar inte hur du gör...

    När det gäller lillstumpan... suck... hon har 3 gånger nu fått konstiga yrselattacker då allt bara snurrar :-( Hon tappar helt balansen och kan inte ens stå själv :-( Så himla läskigt... Jag dör snart av oro... Idag var vi på akuten igen och den här gången fick vi faktiskt träffa nån som tog oss på allvar... fick remiss till barnneurologen... usch... så rädd jag är :-(

    SvaraRadera