fredag 4 februari 2011

Vecka 5

Förra helgen köpte jag årets första tulpaner! Riktigt rosa och härliga! Men nu längtar ju nästan ÄNNU mer till våren! Ett par dagar har det varit nästan lite vårlikt men snö som faller från taket, fåglar som kvittrat - högt! och solsken, men det dröjer ju säkert ett tag innan våren kommer på riktigt men så länge tar jag in våren i mitt kök! 

Vecka 5 i min årskrönika (ja, vecka tre saknas fortfarande, det är mycket här nu!) Fina fjärilar som jag fått av Mathilde - tack söta du, de kommer fram då och då! En skatt!  


Och så hjar jag trixat lite med bloggen, tröttnar gör man ju ibland och jag har gillat min design länge nu, headern har jag haft sedan sommaren 2009 - det ni! men nu ville jag göra en ny! Jag har bara ett problem - den vill inte centrera sig!!! HJÄLP! Alex?? Marie/Sockergrynet? Någon annan som kan? 


ÄLSKAR min nya header och här bjuder jag på ett par närbilder också:


Hade en ganska klar bild av hur jag ville ha det, lite vintage, lite (läs: mycket) färger och mitt namn! October Afternoon is da thing hörrni! Längtar tills jag får sätta saxen i nya 5&dime men tills dess lite Thrift shop!


 Lite MME, Sassafras och Pink paislee är med också och söta detaljer från Girls paperie!



Vad tycks? Är det "jag"?

7 kommentarer:

  1. Brillant masking and misting. Such a fabulous way to create your own unique background! And your customized header is so cool.

    SvaraRadera
  2. What great sneaks! And the LO below is FABULOUS!! I would've left a comment there too, but I couldn't figure out how. doh! Good luck on the Nook DT!

    SvaraRadera
  3. Vad fint och färgglatt!
    Åh, tulpaner ska jag minsann köpa mig idag, det är ju så fint!

    SvaraRadera
  4. Åh! Tulpaner? Redan? Det har jag totalt missat... Har faktiskt ingen vårkänsla alls än... Höll på att halka ihjäl mig när jag idag åkte in till city för att klippa mig i ett par alldeles för optimistiskt valda skor... vår? Nja.. det dröjer nog.. :-)

    Din underbara LO hjälper lite att komma in i vår-mood ;-) Älskar din egna bakgrund! Riktigt coolt mistat o maskat o.. ja.. läckert!

    O din header då - mumma! Jarrå, det ÄR du! Riktigt fin! Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med centreringen... jag gjorde min lika bred som min outer-wrapper, så jag hade inte samma problem. Hm... kan kika lite i koden för att se om jag kan klura ut nåt...

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. hjälp vilken lång kommentar det blev :-D

    SvaraRadera
  6. Skitsnygg header!! Ja det är du!! Nu vill jag också byta header..= ) Kram Alexandra

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen du, supersnygg header! Jag sparade till och med ned den som inspiration för kommande projekt, hoppas det var ok? Kram!

    SvaraRadera