tisdag 1 februari 2011

LOVE child

Ibland är det så konstigt...man skapar något och man blir liksom helt kär i sitt alster...det händer inte ofta men den här gången hände det! Jag kan ta fram den här layouten och verkligen beundra den - jag är så nöjd! 


Jag gjorde den till en av the nooks crop-utmaningar. att inte använda mönstrat papper så jag gick ut hårt med mist och stämplar istället! Maskade först bakgrunden med flourish-masken, mistade med blå- och silver-mist, sedan stämplade jag och embossade med silver lite smutsfläckar och en bård, till sist svarta swirls i kanterna och en kollagestämpel till fotomatta. Pricken över i blev nog den lilla knappen och de rosa småbokstäverna, det var nog det som fick det hela att stå ut lite extra, eller vad tror ni?


Fotot tog jag på min vän Annes söta 8-månaders mage och jag tror att jag ska rama in härligheten och ge till dem i present! 

6 kommentarer:

  1. Det här är nog en av mina favoriter bland dina skapelser! Så underbar... och ja, det är den lilla rosa touchen som gör det ;-)

    SvaraRadera
  2. En sån underbar LO!! Härliga färger och helt klart gör de rosa detaljerna så att LOn bara blir så... perfekt!! :-)

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen underbar så jag förstår varför du är så glad i den!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du är nöjd med den, så vacker!! Makalöst...

    SvaraRadera
  5. Den är underbar, tar nästan andan ur en.

    SvaraRadera
  6. Verkligen, verkligen vacker!

    SvaraRadera