onsdag 24 juni 2009

2 bidrag...

till midsommarcropen på Svensk scrapbooking där alla utmaningar var skissutmaningar! Det gillar jag! Den första skissen ser ut så här, som Hedda har gjort till Jeja's LO-utmaning:



Jag vände lite grann på den men annars har jag följt den ganska mycket. Jag gillar mer o mer att kladda o måla på mina LO's och måste köpa någon typ av guldfärg, kanske glimmermist i guld, finns det? eller något embossingpulver MEN jag fattar inte riktigt det där med embossing så får lära mig lite först.

I alla fall blev jag riktigt nöjd med den här, massa brun o guldig akrylfärg och även lite guldstämplat "Z z zz" här och var och på bokstäverna, sedan en massa koppar/guld dekorationer. Min lilla pin i rosetten med hänge och pärlor har jag gjort själv.






Den andra skissen har Anki gjort och den ser ut så här:Jag tyckte så mycket om kanten så det blev till att klippa "lite" sedan tyckte jag att den ritade swirlen var helt UNDERBAR så jag doodlade den direkt på CS:n med copic-penna och blingade lite, den blev exakt som på skissen, sedan fick jag med den lilla fågeln oxå. Jag är helt såld på October afternoons papper just nu så det fick bli bara såna!



2 kommentarer:

  1. Hej tjejen! Det var länge sen jag hade tid för en liten bloggrunda... är fortfarande hos mina föräldrar...

    Sååå kul att kika in här o se dina skapelser! Tokgillar Gäsp-LOn! Tycker också allt mer o mer om att kladda! Måste köpa på mig lite mer att kladda med! Coolt det blev med bokstäverna! Riktigt najs!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillade mitt babykort! Och ännu roligare att du liftat mina små vimpeltags :-) Fast de är nog inte "mina", jag har nog snott dem av nån också (minns dock inte av vem) :-)

    Vilka fina LO:s du gjort till CC:n. Du har börjat med de två svåraste skisserna (i mitt tycke i alla fall). Den där första skissen (Jejas) är såå fin, men jag kommer nog inte att klara av att skapa nån LO utgående från den. Tycker den är sååå svår! Men du har ju lyckast jättebra, smart att vända lite på den :-)

    SvaraRadera